Wie is MAD-Systems nu eigenlijk?

MAD-Systems, gevestigd in Beuningen, Gelderland, is gespecialiseerd in IT-oplossingen voor het MKB.

Wij verzorgen voor onze klanten:

  • Hardware (zowel nieuw als refurbished, indien gewenst)
  • Software
  • Systeembeheer

Om het systeembeheer te vergemakkelijken maken wij gebruik van een management-systeem, waarmee we op elk gewenst moment remote toegang kunnen krijgen tot aangemelde PC’s, Servers, Workstations.

Hierdoor hoeven wij niet meer voor elke aanpassing/storing in de auto te springen, maar kunnen we dat op afstand regelen. Voor deze toegang is het ook niet nodig dat iemand ter plekke een code door moet geven (zoals veelal wordt gedaan bij de gratis versie van het bekende TeamViewer), deze toegang is (uitsluitend) gekoppeld aan het door ons gebruikte systeem.

Dit gaat zover dat we zelfs op afstand de door ons geleverde servers (HP) kunnen uitzetten, maar ook weer kunnen aanzetten (en het hele opstartproces kunnen volgen, mocht zich hier een storing in voordoen).

Ook het monitoren (en evt. geforceerd installeren) van updates en patches doen wij met behulp van dit systeem, waardoor wij altijd een realtime inzicht hebben in de status van de diverse computers en servers.

Een geïntegreerde virusscanner mag hierbij uiteraard niet ontbreken, zodat we ook dat kunnen monitoren/volgen.

De door ons gekozen virusscanner is een component welke niet alleen checkt op bekende virus-kenmerken (de manier waarop de meeste virusscanners werken), maar daarnaast (als enige) een 2e beschermingslaag biedt, de zgn. “Zero-Day”-protection.

Kort door de bocht betekent dit dat onbekende/nieuwe programma’s (waar dus ook compleet nieuwe, nog niet eerder gekende virussen onder vallen) niet worden vertrouwd (onbekend maakt onbemind), in een ingekapselde omgeving worden uitgevoerd (hierdoor geen toegang hebben tot bestanden op uw harddisk), automatisch (extern) worden beoordeeld op betrouwbaarheid, en pas als OK worden beschouwd als deze externe verificatie een positief resultaat oplevert.

Op deze manier computersystemen en netwerken beheren doen uiteraard vele andere bedrijven met ons , daarin onderscheiden wij ons niet van anderen.

Waarin onderscheidt MAD-Systems zich dan van andere bedrijven?

ONZE RESPONSTIJD!

In tegenstelling tot vele andere bedrijven werken wij niet met een “Ticket”-systeem, waarbij de storing op volgorde in een systeem wordt geplaatst, en een medewerker deze op een bepaald moment te zien krijgt, nee, wij proberen (en dat zal echt niet altijd lukken, dat weten wij zelf ook, maar we proberen het toch) om binnen een paar minuten op uw systeem in te loggen, om te zien wat er aan de hand is, en hoe op te lossen.

Naast bovengenoemd systeembeheer ontwikkelen wij ook applicaties:

  • Applicaties op klant-specificatie
  • Database-applicaties
  • Mobile apps voor telefoon/tablet

 

Een paar voorbeelden van applicaties:

  • Ten behoeve van een producent van kunststof slangen hebben wij een applicatie ontwikkeld waarmee medewerkers tijdens de productie van de slangen (meerdere productielijnen tegelijkertijd) via scanners controles op de afmetingen (doorsnede en wanddikte) automatisch in een database konden krijgen.

    Hiermee kan deze producent tbv QA-metingen bepalen of de geproduceerde kunststof slangen aan de gewenste parameters voldoen, en geleverd mogen worden aan hun klanten.

  • Voor een fabrikant/producent van medische artikelen en sets hebben wij een CAD-applicatie en bijbehorende management-applicatie ontwikkeld. Met deze 2 applicaties kunnen zij nu volledig gecontroleerd wijzigingen die worden aangebracht in hun AutoCAD-tekeningen laten doorvoeren naar hun logistieke systeem, waar dit voorheen handmatig gedaan moest worden.

  • In opdracht van een uitzendbedrijf hebben wij een registratie-systeem ontwikkeld, waarmee zij alles omtrent de uitzendkrachten, opdrachten en relaties kunnen beheren. Inleen/uitzendovereenkomsten, planning, huisvesting, autogebruik, het zit er allemaal in.

    Verloning en facturatie vindt hierbij plaats d.m.v. een integratie met een extern verlonings/facturatie-pakket.

  • Een bedrijf wat magazijnstellingen bouwt/plaatst wilde graag een mobiele applicatie hebben, waarmee buitendienstmedewerkers op locatie alle documentatie over een project op hun telefoon/tablet kunnen zien, gebruikte materialen kunnen aangeven, urenregistratie kunnen doen, ter plaatse de opdrachtgever kunnen laten aftekenen, etc.

    Hiervoor hebben we een managementapplicatie en bijbehorende mobiele applicatie ontwikkeld, zodat personeel op kantoor de orders kan invoeren/beheren, en de medewerkers ter plaatse via hun telefoon/tablet de uitvoering kunnen vastleggen.